A Pécsi Tudományegyetem Innovációmenedzsment és Gazdaságkapcsolati Igazgatóság kezdeményezésére megalkotott képzési portfólió célja, hogy a PTE valamennyi karán dolgozó oktató és kutató, valamint PhD hallgatók számára korszerű, gyakorlati ismereteket nyújtson, amelyek segítik őket a tudományos és kutatási tevékenységben, pályázatírásban, nemzetközi jelenlétben és karrierfejlődésben.
A képzések moduláris szerkezetűek, jelenléti formában elérhetőek, igazodva a különböző szakterületek és karok igényeihez. Jelentkezéseket elfogadunk a képzési modulok teljes folyamatára, illetve egyedi modulokra is.
Kutatástámogató modulok
1. Nemzetközi tudományos publikációs gyakorlat
Előadó: dr. Zsidó András tanszékvezető BTK
Helyszín: EKTK (Tudásközpont) Pécs, Universitas u. 2/A, Földszinti Konferenciaterem
Jelentkezés módja: EDUin felület (https://hr.pte.hu/hu/hpi/kepzesek/nemzetkozi-tudomanyos-publikacios-gya…)
2. EKTK szolgáltatásainak bemutatása: szakirodalom keresés, adatbázisok, kutatási adatkezelés, szerzői jogi és publikációs etikai tájékoztató szolgáltatás, kézirat előkészítés, publikálástámogatás, kutatói láthatóság és tudományos határmérés
Tartalom terv előadókkal:
Fekete Rita: Az EKTK publikálás- és kutatástámogatási szolgáltatásainak a bemutatása - 30 perc
Kókay Péter: Kutatási adatkezelés - 60 perc
Horváth Kálmán Péter: Hivatkozáskezelő tréning kiegészülve a PaperPal funkciók bemutatásával - 90 perc
Helyszín: EKTK (Tudásközpont) Pécs, Universitas u. 2/A, Földszinti Konferenciaterem
Jelentkezés módja: EDUin felület (https://hr.pte.hu/hu/hpi/kepzesek/ektk-publikalas-es-kutatastamogatasi-…)
3. Mit jelent a kutatói tehetség a való világban? Komplex tehetségszemlélet
Célcsoport: Phd hallgatók, fiatal kutatók (akár hallgatók is)
Az előadás minden érdeklődő számára hasznos lehet, különösen azoknak, akik:
– kutatói, oktatói vagy fejlesztői pályára készülnek,
– nyitottak a tehetséggondozás új szemléletmódjaira,
– gyakorlati, inspiráló tanácsokat keresnek szakmai útjuk tervezéséhez.
„Vajon miben rejlik a sikeres kutatók tehetségének titka?; Elég „tehetséges” vagyok-e a sikeres kutatói életpályához?; pontosan milyen felkészültségű és egyéb kompetenciákkal bíró kutatókra vagy pályakezdőkre van szüksége egy kutatóhelynek (az ipari, illetve akadémiai szférában)?; vajon megfelelő oktatást nyújt-e ebből a szempontból a közoktatás és az egyetem?; milyen előnyöket jelent (ha jelent) a PhD megszerzése?; mi kell egy sikeres kutatói állásinterjúhoz? Gyógyszeripari kutatóként és vezetőként, továbbá egyetemi oktatóként is számos kollégámmal együtt az a tapasztalatom, hogy bár az ilyen és ehhez hasonló kérdések igencsak súlyosak, tudatos átgondolásuk és elemzésük meglehetősen hiányos az érintett egyének és intézmények részéről egyaránt. Továbbá számos olyan sztereotípia és egysíkú, a valóságtól elrugaszkodott mítosz uralkodik a kutatói tehetség fogalma kapcsán, aminek komoly elvi és gyakorlati következményei vannak e kérdések vonatkozásában. A tehetség fogalmának jobb megértése és tudatosabb kezelése kritikusan fontos (lenne) az egyéni életpályák és az intézményi szintű sikeresség szempontjából egyaránt.
Több évtizednyi alap- és célzott ipari és egyetemi kutatási tapasztalatból kiindulva igyekszem az előadásban ezt a problémakört feszegetni, és a kutatói tehetség problematikáját talán meglepő és remélhetően inspirálóan új megvilágításba helyezni. Igyekszem rávilágítani arra, hogy az intellektuális képességek, illetve a szakmai tudás mellett az ún. „attitűdkompetenciák” milyen döntő jelentőségűek abból a szempontból, hogy kiből lesz „jó kutató”. Jelentőségükhöz képest ezek a kompetenciák általában magukban a kutatókban sem kellően tudatosak, és fejlesztésükre is kevés figyelmet szentelünk a napi gyakorlatban csakúgy, mint a köz- és felsőoktatásban. Habár az előadásban a gyógyszeripari kutatói lét perspektívájából próbálok kiindulni, a lényegi üzenetek nem szakmaspecifikusak, és az élet sok más területére is vonatkoznak. [1,2,3]”
Cs. Szántay; Magyar Kémikusok Lapja, 71,266-276 és 301-311.
Cs. Szántay, The philosophy of anthropic awareness in scientific thinking. In: Cs. Szántay, Ed.: Anthropic Awareness: the human aspects of scientific thinking in NMR spectroscopy and mass spectrometry. New York: Elsevier, 2015. pp. 3-93.
Szántay Csaba: Hát, ez furcsa… Lexica kiadó, (Magyar Tudósok Sorozat), 2021.
Előadó: Prof. Dr. Szántay Csaba
Szántay Csaba a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) doktora, a Richter Gedeon Nyrt. tudományos főtanácsadója, valamint egészségügy- és oktatástámogatási vezetője. Emellett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) egyetemi magántanára.
Helyszín: Szentágothai Kutatóközpont (SZKK – Pécs, Ifjúság útja. 20), A/103. terem
Jelentkezés módja: EDUin felület
4. Hazai pályázatok
Előadó: PMMI – Nagy Eszter főosztályvezető
Helyszín: Szántó Irodaház (Pécs, Szántó Kovács János utca 1/B) a pontos terem egyeztetés alatt
5. Nemzetközi pályázatok
Előadó: PPMI – Jankovics Réka főosztályvezető
Helyszín: Szántó Irodaház (Pécs, Szántó Kovács János utca 1/B) a pontos terem egyeztetés alatt
6. Beszerzés-közbeszerzés- informatikai beszerzés
Előadó: Beszerzési Igazgatóság +Informatikai Igazgatóság
Helyszín: Szántó Irodaház (Pécs, Szántó Kovács János utca 1/B) a pontos terem egyeztetés alatt
Kapcsolat
Kutatástámogatási Csoport – Kancellária IGI
Bebesi Éva
Dr. Slachta Krisztina
E-mail: kutatastamogatas@pte.hu
Telefon: +36 30 111 1681, 30 096 7239
Weboldal: innovacio.pte.hu/Hírek